Sezon drugi Lucky Valley

Po 1,5 roku wspólnej gry, tworzenia niezliczonych fabularnych wątków i budowania tej wyjątkowej społeczności, nadszedł czas na nowy, ekscytujący rozdział.

Witajcie w roku 1898, czyli sezonie drugim Lucky Valley! 🌵

Ostatnie sześć miesięcy intensywnie pracowaliśmy w tle nad rozbudowaniem projektu, jednocześnie prowadząc i aktualizując serwer. Teraz, po miesiącach pracy, jesteśmy gotowi zaprezentować Wam nowe mechaniki, strukturę polityczną i zbalansowaną ekonomię, które wyniosą rozgrywkę na jeszcze wyższy poziom.

Ten krok jest możliwy tylko dzięki Wam – zaangażowanym i odpowiedzialnym graczom, którzy z sukcesem prowadzili swoje biznesy i rozwijali fabuły. Wasza dojrzałość i oddanie sprawiają, że możemy przekazać Wam jeszcze większą kontrolę nad wydarzeniami IC.

Na Discordzie dodaliśmy kanał FAQ z popularnymi pytaniami. Pod tym linkiem możecie zadawać swoje pytania. Te, które będą się powtarzały pojawią się w FAQ.

28.09.2024 zorganizujemy livestream, na którym pokażemy Wam zmiany z pierwszej ręki. Więcej info wkrótce!

Z większą autonomią nadchodzi też większa odpowiedzialność – gotowi na nową erę?

Start nowej edycji już 05.10.2024. Sprawdźcie, co przygotowaliśmy!


🏛️ 1. Nowa struktura polityczna – stan i hrabstwa

W sezonie drugim wprowadzamy decentralizację władzy opartą na podziale stanowym i lokalnym. Stan Lucky Valley będzie zarządzany przez gubernaturę, która nadzoruje rozwój regionu i koordynuje ogólnopaństwowe procesy. Każde hrabstwo będzie zarządzane przez burmistrza wybranego przez graczy, co daje większą autonomię i decyzyjność na poziomie lokalnym. Ta struktura bezpośrednio wpłynie na codzienne życie mieszkańców hrabstw.

🏛️ Rola gubernatury

Gubernatura, zarządzana przez administrację, będzie nadzorować procesy polityczne i gospodarcze w całym stanie. Jej zadania obejmują organizację wyborów burmistrzów, nadzorowanie rozwoju regionu oraz koordynowanie kluczowych działań.

Siedziba gubernatury znajduje się w Saint Denis, stolicy stanu Lucky Valley.

Decyzje lokalne pozostaną w gestii burmistrzów i graczy.

🏛️ Rola burmistrzów i urzędy hrabstw

Każde hrabstwo będzie miało swojego burmistrza, wybranego przez graczy. Burmistrzowie będą odpowiedzialni za rozwój lokalnej gospodarki, zarządzanie biznesami i ustalanie podatków. Będą mieli pełną autonomię w zakresie zarządzania budżetem i rozwojem hrabstw.

🗳️ Wybory burmistrzów

Kampanie wyborcze rozpoczną się tuż po starcie. Kandydaci będą musieli zgłosić się do gubernatury po dokumenty rejestracyjne i zarejestrować się w nowym skrypcie wyborczym. Rejestracja ruszy 10.10.1898, a głosowanie potrwa do 12.10.1898. Każdy gracz będzie miał prawo oddać tylko jeden głos, w wybranym hrabstwie, a wyniki wyborów będą automatycznie podsumowane na koniec głosowania.


💰 2. Nowa ekonomia – prostota i balans

Ekonomia Sezonu Drugiego została gruntownie przebudowana, aby lepiej odzwierciedlać realia tamtych czasów. Naszym celem było uproszczenie mechanik gospodarczych, przy jednoczesnym zachowaniu historycznej wartości dolara, co uczyniło prowadzenie działalności bardziej przejrzystym i satysfakcjonującym.

📉 Kluczowe zmiany w ekonomii:

🏢 Biznesy na start serwera

Na początku Sezonu Drugiego przygotowaliśmy 8 funkcjonujących biznesów, po 2 w każdym hrabstwie, aby zapewnić płynny rozwój gospodarki. W drugim tygodniu po starcie, liczba biznesów powiększy się o 4. Całość dostępnych biznesów w stanie Lucky Valley to ponad 100 lokalizacji, które będą stopniowo udostępniane graczom.

Gracze wybrani na pierwszych właścicieli przedsiębiorstw muszą zastosować się do poniższych zasad:

Burmistrzowie będą mogli zdobywać prawa do otwierania nowych biznesów podczas licytacji w gubernaturze. Dodatkowo, prawa te będą mogły być sprzedawane i kupowane między hrabstwami, co doda dodatkowej dynamiki do rozwoju gospodarki.


🚨 3. Prawo i porządek – szeryfowie, policja i wymiar sprawiedliwości

Sezon drugi przynosi duże zmiany w systemie prawnym i porządkowym. Szeryfowie i policja otrzymają nowe narzędzia do utrzymania porządku na serwerze. Zgodnie z realiami roku 1898, organy ścigania będą kluczowe w walce z przestępczością, a nowe mechaniki zwiększą realizm ich działań.

🚔 Sheriff's Office i Police Department

⚖️ Biuro Marshala i Prokurator

Biuro Marshala będzie pełniło także funkcję prokuratora federalnego. Marshal będzie nadzorował sprawy karne, procesy oraz mediował między organizacjami porządkowymi, biurem burmistrza i Departamentem Sprawiedliwości. Będzie także odpowiedzialny za tropienie korupcji wśród urzędników, członków frakcji porządkowych oraz lekarzy.

⚖️ Kodeks Karny

Wprowadziliśmy nowy Kodeks Karny, dostępny publicznie na stronie internetowej.

Zawody takie jak sędzia, prokurator i adwokat będą stanowić trzon Wymiaru Sprawiedliwości. Adwokaci nie będą dostępni na przysłowiowych celach. Postacie mogą dochodzić swoich praw na drodze cywilnej po zakończeniu procesów.

🏛️ Więzienie Sisika i mini-ekonomia

Więzienie Sisika zostało rozbudowane o nowe wnętrza oraz mechaniki, które wprowadzą więcej fabularnych możliwości:


🏴‍☠️ 4. Świat przestępczy – organizacje przestępcze i kontrabanda

Sezon drugi wprowadza nowe mechaniki dla organizacji przestępczych, które pozwolą na bardziej rozbudowane działania. Organizacje, które przejdą okres próbny, będą mogły zdobyć status oficjalnej bandy i zarządzać jedną z kilkunastu lokalizacji przestępczych.

🏴 Bandy i kryjówki

Każda oficjalna banda otrzyma własną kryjówkę, w której będzie mogła wytwarzać kontrabandę. Kryjówki będą miejscami działań przestępczych, ale mogą zostać odkryte przez inne grupy lub służby porządkowe.

Każda formująca się banda powinna mieć swoją własną, unikalną historię, która nie tylko definiuje jej tożsamość, ale również stanowi fundament działań podejmowanych przez jej członków. Taka historia jest niezbędna zarówno dla nich samych, jak i dla nas, opiekunów crime, ponieważ daje solidne oparcie w kluczowych momentach, takich jak podejmowanie decyzji dotyczących aktywności przestępczych, czy wyznaczanie motywów, którymi kieruje się każdy członek grupy. To właśnie te motywy, wynikające z przeszłych doświadczeń i wspólnych celów, sprawiają, że działania bandy są spójne i logiczne w kontekście fabuły oraz rozwoju postaci członków organizacji.

Celem tych zmian jest uniknięcie tworzenia organizacji, które istnieją bez wyraźnego pomysłu, planu czy kierunku działania. Dlatego tak istotne jest, aby przeszłość, teraźniejszość i przyszłość każdej grupy były starannie opracowane i zintegrowane z ich działaniami. Historia bandy powinna wyjaśniać, skąd wywodzą się jej członkowie, jakie doświadczenia ukształtowały ich światopogląd oraz jakie cele mają na przyszłość. Dzięki temu, banda zyskuje nie tylko autentyczność, ale również staje się pełnoprawnym uczestnikiem szerszej historii stanu Lucky Valley.

Proces uzyskania statusu organizacji oficjalnej opiera się właśnie na tych elementach – to historia, cele i sposób funkcjonowania grupy są podstawą, na której opieramy naszą decyzję. Jeśli banda ma jasno zdefiniowaną wizję swojej przeszłości, solidne podstawy w teraźniejszości oraz ambitne plany na przyszłość, wówczas łatwiej jest nam ocenić, czy ich działania mają sens i czy wpisują się w ogólną koncepcję rozgrywki na serwerze.

Sposób, w jaki banda będzie prowadziła swoje działania, zależy w dużej mierze od wizji i decyzji jej lidera. Lider ma możliwość podjęcia różnych strategii, z których jedna polega na prowadzeniu tzw. „cichego” crime. Styl działalności, którego priorytetem jest generowanie zysków lub wpływów w sposób dyskretny, pozostając w cieniu i unikając zbytniego rozgłosu. Tego typu podejście wymaga rozwagi, a zamiast otwartych aktów agresji, takich jak napady czy porwania, banda koncentruje się na cichych działaniach. Mogą to być na przykład transakcje narkotykowe, szemrane biznesy na pograniczu prawa lub intrygi polityczne z udziałem burmistrzów hrabstw, korupcja, szantaże czy inne działania mające na celu wstawienie swojej marionetki na stanowisko, które pozwalają na zdobywanie większej władzy i pieniędzy bez zwracania na siebie zbytniej uwagi. Taki styl działania przypomina świat podziemia, gdzie subtelność i spryt liczą się bardziej niż brutalna siła

Na drugim krańcu spektrum znajduje się podejście zupełnie przeciwne – bandy, które pragną rozgłosu, chwały, dominacji oraz szybkiego i spektakularnego zarobku. „głośny” crime, który ma na celu nie tylko zdobycie cudzego dobytku i pieniędzy, ale także zasianie strachu w społeczeństwie oraz zbudowanie reputacji. Napady na banki, wymuszanie haraczy od właścicieli lokalnych biznesów, ataki na karawany czy kradzieże na popularnych szlakach to dla tych grup codzienność. A wszystko to przede wszystkim dlatego, aby o Was mówiono, pisano w gazetach, czy wystawiano listy gończe za członkami Waszej organizacji. Nic tak przecież nie raduje profesjonalnego rzezimieszka jak pokaźna sumka pod jego wizerunkiem wywieszonym na tablicy „poszukiwani”

Oczywiście między tymi skrajnościami istnieje cały wachlarz możliwości – nie każda banda musi się bezwzględnie trzymać jednej ścieżki. Ważne jest jednak, aby działania organizacji były spójne z ogólną wizją jej funkcjonowania. Liderzy muszą starannie dobierać swoje decyzje, pamiętając, że każda akcja niesie za sobą potencjalne konsekwencje. Niezależnie od tego, czy banda decyduje się na subtelne intrygi, czy spektakularne napady, każda akcja wpływa na to, jak będą postrzegani przez otoczenie, co może zaważyć na przyszłych sojuszach, wrogach czy relacjach z lokalnym szeryfostwem.

System kontrabandy został gruntownie przebudowany, aby zintensyfikować interakcje między organizacjami przestępczymi. Nowa struktura wymusza współpracę lub konfrontację między różnymi bandami, ponieważ do produkcji kontrabandy o wyższej jakości niezbędne są składniki, które można pozyskać tylko od grup o innych specjalizacjach niż Wasza. Oznacza to, że żadna organizacja nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć najlepszych towarów, co stawia przed Wami wyzwanie, które można ugryźć z kilku stron.

Decyzja, jak podejść do tego zadania, należy wyłącznie do Was. Możecie próbować negocjować i zawierać sojusze oparte na współpracy oraz wzajemnej wymianie zasobów. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, abyście zdecydowali się na agresywne podejście do sprawy. Możecie spróbować odebrać składniki siłą, prowadząc do otwartej konfrontacji z innymi grupami crime. Tak jak w przypadku kierunkowania bandy, istnieje cały wachlarz możliwości przy rozwiązywaniu tego problemu. Intrygi, kłamstwa i zdrady w najmniej oczekiwanym momencie to silnik napędowy interakcji i tworzenia nowych wątków.

💰 Supplierzy/Freelancerzy i kontrabanda

Przebudowano całkowicie kontrabandę: od sposobów pozyskiwania, przez ulepszanie kontrabandy do wyższych tierów, po sprzedaż.

Na mapie rozmieszczono ponad 30 stołów z aparaturą do produkcji nielegalnych substancji. Supplierzy/Freelancerzy będą kluczowymi postaciami, dostarczającymi nielegalne towary do organizacji przestępczych, co wprowadzi nową dynamikę rywalizacji i współpracy między bandami.

🏝️ Guarma

Guarma to wyspa poza jurysdykcją prawa, gdzie przestępcy mogą znaleźć schronienie. Żadna banda nie będzie mogła uzyskać wyłącznych praw do wyspy, co uczyni z niej arenę rywalizacji o wpływy.


💊 5. Nowości dla lekarzy

Wprowadzamy bardziej realistyczny system obrażeń, który zwiększy immersję podczas walk. Postacie, które zostaną postrzelone, będą reagować na rany, chwytając się za zranione miejsce, co doda dramatyzmu do starć.

Decentralizacja opieki zdrowotnej

Każde hrabstwo będzie miało własną placówkę medyczną, działającą niezależnie. Wprowadzamy również radę lekarską – każda placówka będzie wybierać swojego przedstawiciela, który wejdzie w skład rady lekarskiej. Taka struktura zapewni większą autonomię lekarzom oraz otworzy nowe możliwości dla graczy chcących rozwijać ten zawód. Kto wie, co może dziać się za zamkniętymi drzwiami gabinetów?


🛠️ 6. Zmiany skryptowe i nowości!

Sezon drugi to także szereg usprawnień technicznych, które ułatwią rozgrywkę i uczynią ją bardziej realistyczną. Zaktualizowane skrypty dodadzą nowe funkcje, które wzbogacą Wasze doświadczenia w Lucky Valley.

🔧 Nowy system ekwipunku:

👮 Nowy skrypt dla szeryfów:

📦 Nowe prace dorywcze:

🐎 Nowe stajnie

🏪 Nowe sklepy wielobranżowe

🖐️ Przekazywanie przedmiotów:

🏠 Nowy housing (zostanie dodany po ustabilizowaniu się cen towarów)

🏃 Nowy kreator postaci

🐄 Nowe rancza

🧑‍🌾 Nowy farming

🔫 Balans broni:

✉️ Nowy system poczty:

🆔 Nowe dowody osobiste:

💃 Nowe animacje

🚬 Nowy skrypt palenia

🛠️ Przebudowany crafting oraz metabolizm

🦌 Przebudowany skrypt polowania:

🚢 Nowy skrypt na łodzie

🛜 Nowe opcje zdania Whitelist

🚂 Kolej Państwowa


📜 7. Zmiany regulaminu

🛠 Ogólne poprawki:

Zmiany:


🌟 Podsumowanie

Sezon drugi w Lucky Valley otwiera nową erę. Zwiększamy Waszą kontrolę nad światem IC, rozbudowujemy systemy polityczne, ekonomiczne i prawnicze, a także wprowadzamy nowe mechaniki przestępcze i zdrowotne. Teraz to od Was zależy, jak potoczą się losy hrabstw i mieszkańców Lucky Valley.


Whitelist – Dołącz do naszej Społeczności!

  1. Czekanie na Whitelist-Checkera na kanale Zdaje WL i rozmowa z nim. Można skorzystać z opcji przyspieszonej weryfikacji.
  2. Whitelist pisemna dostępna na stronie LuckyValley Formularz. Po uzupełnieniu formularza, status podania można śledzić online. Weryfikacja pisemna jest odpłatna – koszt wynosi 20 zł po zaakceptowaniu podania, przed rozmową weryfikacyjną.