Po 1,5 roku wspólnej gry, tworzenia niezliczonych fabularnych wątków i budowania tej wyjątkowej społeczności, nadszedł czas na nowy, ekscytujący rozdział.
Witajcie w roku 1898, czyli sezonie drugim Lucky Valley! 🌵
Ostatnie sześć miesięcy intensywnie pracowaliśmy w tle nad rozbudowaniem projektu, jednocześnie prowadząc i aktualizując serwer. Teraz, po miesiącach pracy, jesteśmy gotowi zaprezentować Wam nowe mechaniki, strukturę polityczną i zbalansowaną ekonomię, które wyniosą rozgrywkę na jeszcze wyższy poziom.
Ten krok jest możliwy tylko dzięki Wam – zaangażowanym i odpowiedzialnym graczom, którzy z sukcesem prowadzili swoje biznesy i rozwijali fabuły. Wasza dojrzałość i oddanie sprawiają, że możemy przekazać Wam jeszcze większą kontrolę nad wydarzeniami IC.
Na Discordzie dodaliśmy kanał FAQ z popularnymi pytaniami. Pod tym linkiem możecie zadawać swoje pytania. Te, które będą się powtarzały pojawią się w FAQ.
28.09.2024 zorganizujemy livestream, na którym pokażemy Wam zmiany z pierwszej ręki. Więcej info wkrótce!
Z większą autonomią nadchodzi też większa odpowiedzialność – gotowi na nową erę?
Start nowej edycji już 05.10.2024. Sprawdźcie, co przygotowaliśmy!
🏛️ 1. Nowa struktura polityczna – stan i hrabstwa
W sezonie drugim wprowadzamy decentralizację władzy opartą na podziale stanowym i lokalnym. Stan Lucky Valley będzie zarządzany przez gubernaturę, która nadzoruje rozwój regionu i koordynuje ogólnopaństwowe procesy. Każde hrabstwo będzie zarządzane przez burmistrza wybranego przez graczy, co daje większą autonomię i decyzyjność na poziomie lokalnym. Ta struktura bezpośrednio wpłynie na codzienne życie mieszkańców hrabstw.
🏛️ Rola gubernatury
Gubernatura, zarządzana przez administrację, będzie nadzorować procesy polityczne i gospodarcze w całym stanie. Jej zadania obejmują organizację wyborów burmistrzów, nadzorowanie rozwoju regionu oraz koordynowanie kluczowych działań.
Siedziba gubernatury znajduje się w Saint Denis, stolicy stanu Lucky Valley.
Decyzje lokalne pozostaną w gestii burmistrzów i graczy.
🏛️ Rola burmistrzów i urzędy hrabstw
Każde hrabstwo będzie miało swojego burmistrza, wybranego przez graczy. Burmistrzowie będą odpowiedzialni za rozwój lokalnej gospodarki, zarządzanie biznesami i ustalanie podatków. Będą mieli pełną autonomię w zakresie zarządzania budżetem i rozwojem hrabstw.
Valentine (Hrabstwo New Hanover)
Blackwater (Hrabstwo West Elizabeth)
Rhodes (Hrabstwo Lemoyne)
Armadillo (Hrabstwo New Austin)
🗳️ Wybory burmistrzów
Kampanie wyborcze rozpoczną się tuż po starcie. Kandydaci będą musieli zgłosić się do gubernatury po dokumenty rejestracyjne i zarejestrować się w nowym skrypcie wyborczym. Rejestracja ruszy 10.10.1898, a głosowanie potrwa do 12.10.1898. Każdy gracz będzie miał prawo oddać tylko jeden głos, w wybranym hrabstwie, a wyniki wyborów będą automatycznie podsumowane na koniec głosowania.
💰 2. Nowa ekonomia – prostota i balans
Ekonomia Sezonu Drugiego została gruntownie przebudowana, aby lepiej odzwierciedlać realia tamtych czasów. Naszym celem było uproszczenie mechanik gospodarczych, przy jednoczesnym zachowaniu historycznej wartości dolara, co uczyniło prowadzenie działalności bardziej przejrzystym i satysfakcjonującym.
📉 Kluczowe zmiany w ekonomii:
Ceny produktów i usług zostały obniżone do dziesięciu razy, aby lepiej oddawać wartość dolara z epoki. Zmiana ta stabilizuje gospodarkę i ułatwia prowadzenie biznesów.
Usunięcie kosztów zatrudnienia pracowników: teraz właściciele firm mogą zatrudniać więcej pracowników bez dodatkowych obciążeń finansowych.
Godzinówki: każdy pracownik otrzyma automatyczną wypłatę co 30 minut gry. Dodatkowe wynagrodzenia będą traktowane jako premie.
Ograniczenie marży na produkty i usługi do maksymalnie 75%, co zapewni stabilność cen i zapobiegnie inflacji.
Zmniejszono losowość zarobków w pracach dorywczych. Prace dorywcze drwala oraz górnika są w tej chwili porównywalne w kwestii zarobków.
🏢 Biznesy na start serwera
Na początku Sezonu Drugiego przygotowaliśmy 8 funkcjonujących biznesów, po 2 w każdym hrabstwie, aby zapewnić płynny rozwój gospodarki. W drugim tygodniu po starcie, liczba biznesów powiększy się o 4. Całość dostępnych biznesów w stanie Lucky Valley to ponad 100 lokalizacji, które będą stopniowo udostępniane graczom.
Gracze wybrani na pierwszych właścicieli przedsiębiorstw muszą zastosować się do poniższych zasad:
Gracz może prowadzić ten sam biznes, ale musi stworzyć nową postać.
Gracz może prowadzić nowy biznes na tej samej postaci, pod warunkiem, że nie prowadził wcześniej tego typu działalności.
Burmistrzowie będą mogli zdobywać prawa do otwierania nowych biznesów podczas licytacji w gubernaturze. Dodatkowo, prawa te będą mogły być sprzedawane i kupowane między hrabstwami, co doda dodatkowej dynamiki do rozwoju gospodarki.
🚨 3. Prawo i porządek – szeryfowie, policja i wymiar sprawiedliwości
Sezon drugi przynosi duże zmiany w systemie prawnym i porządkowym. Szeryfowie i policja otrzymają nowe narzędzia do utrzymania porządku na serwerze. Zgodnie z realiami roku 1898, organy ścigania będą kluczowe w walce z przestępczością, a nowe mechaniki zwiększą realizm ich działań.
🚔 Sheriff's Office i Police Department
Szeryfowie hrabstw będą zarządzać swoimi jednostkami, mając pełną autonomię nad budżetem i zasobami. Biura w mniejszych miastach będą im podlegać.
Chief of Police nadzoruje jednostki w miastach takich jak Saint Denis, Blackwater, i Sisika, mając pod swoją opieką śledztwa i zasoby miejskie.
Oddzielne konta bankowe dla każdego biura: pieniądze z grzywien trafią bezpośrednio na konto, co poprawi przejrzystość finansową.
⚖️ Biuro Marshala i Prokurator
Biuro Marshala będzie pełniło także funkcję prokuratora federalnego. Marshal będzie nadzorował sprawy karne, procesy oraz mediował między organizacjami porządkowymi, biurem burmistrza i Departamentem Sprawiedliwości. Będzie także odpowiedzialny za tropienie korupcji wśród urzędników, członków frakcji porządkowych oraz lekarzy.
⚖️ Kodeks Karny
Wprowadziliśmy nowy Kodeks Karny, dostępny publicznie na stronie internetowej.
Czas odsiadki został bezpośrednio przeliczony w następujący sposób:
1 doba IC = 40 min OOC
1 miesiąc IC = 1 dzień OOC
Po lewej stronie w Kodeksie Karnym umieściliśmy kalkulator, który automatycznie przelicza maksymalny wymiar kary za popełnione przestępstwa.
Szeryfowie mogą zadecydować czy ukarać gracza grzywną, czy nie, ale nie o tym jaka powinna być jej wysokość.
Szeryfowie mają możliwość skrócenia odsiadki w areszcie. Jeśli czas kary przekroczy 1.5h OOC, karany musi być obowiązkowo, osobiście przewieziony do Więzienia Sisika.
Zawody takie jak sędzia, prokurator i adwokat będą stanowić trzon Wymiaru Sprawiedliwości. Adwokaci nie będą dostępni na przysłowiowych celach. Postacie mogą dochodzić swoich praw na drodze cywilnej po zakończeniu procesów.
🏛️ Więzienie Sisika i mini-ekonomia
Więzienie Sisika zostało rozbudowane o nowe wnętrza oraz mechaniki, które wprowadzą więcej fabularnych możliwości:
Mini-ekonomia więzienna: więźniowie będą mogli wytwarzać przedmioty i handlować nimi w zamkniętej gospodarce więziennej.
Próby ucieczki: nowe mechaniki umożliwią planowanie i realizowanie ucieczek.
🏴☠️ 4. Świat przestępczy – organizacje przestępcze i kontrabanda
Sezon drugi wprowadza nowe mechaniki dla organizacji przestępczych, które pozwolą na bardziej rozbudowane działania. Organizacje, które przejdą okres próbny, będą mogły zdobyć status oficjalnej bandy i zarządzać jedną z kilkunastu lokalizacji przestępczych.
🏴 Bandy i kryjówki
Każda oficjalna banda otrzyma własną kryjówkę, w której będzie mogła wytwarzać kontrabandę. Kryjówki będą miejscami działań przestępczych, ale mogą zostać odkryte przez inne grupy lub służby porządkowe.
Każda formująca się banda powinna mieć swoją własną, unikalną historię, która nie tylko definiuje jej tożsamość, ale również stanowi fundament działań podejmowanych przez jej członków. Taka historia jest niezbędna zarówno dla nich samych, jak i dla nas, opiekunów crime, ponieważ daje solidne oparcie w kluczowych momentach, takich jak podejmowanie decyzji dotyczących aktywności przestępczych, czy wyznaczanie motywów, którymi kieruje się każdy członek grupy. To właśnie te motywy, wynikające z przeszłych doświadczeń i wspólnych celów, sprawiają, że działania bandy są spójne i logiczne w kontekście fabuły oraz rozwoju postaci członków organizacji.
Celem tych zmian jest uniknięcie tworzenia organizacji, które istnieją bez wyraźnego pomysłu, planu czy kierunku działania. Dlatego tak istotne jest, aby przeszłość, teraźniejszość i przyszłość każdej grupy były starannie opracowane i zintegrowane z ich działaniami. Historia bandy powinna wyjaśniać, skąd wywodzą się jej członkowie, jakie doświadczenia ukształtowały ich światopogląd oraz jakie cele mają na przyszłość. Dzięki temu, banda zyskuje nie tylko autentyczność, ale również staje się pełnoprawnym uczestnikiem szerszej historii stanu Lucky Valley.
Proces uzyskania statusu organizacji oficjalnej opiera się właśnie na tych elementach – to historia, cele i sposób funkcjonowania grupy są podstawą, na której opieramy naszą decyzję. Jeśli banda ma jasno zdefiniowaną wizję swojej przeszłości, solidne podstawy w teraźniejszości oraz ambitne plany na przyszłość, wówczas łatwiej jest nam ocenić, czy ich działania mają sens i czy wpisują się w ogólną koncepcję rozgrywki na serwerze.
Sposób, w jaki banda będzie prowadziła swoje działania, zależy w dużej mierze od wizji i decyzji jej lidera. Lider ma możliwość podjęcia różnych strategii, z których jedna polega na prowadzeniu tzw. „cichego” crime. Styl działalności, którego priorytetem jest generowanie zysków lub wpływów w sposób dyskretny, pozostając w cieniu i unikając zbytniego rozgłosu. Tego typu podejście wymaga rozwagi, a zamiast otwartych aktów agresji, takich jak napady czy porwania, banda koncentruje się na cichych działaniach. Mogą to być na przykład transakcje narkotykowe, szemrane biznesy na pograniczu prawa lub intrygi polityczne z udziałem burmistrzów hrabstw, korupcja, szantaże czy inne działania mające na celu wstawienie swojej marionetki na stanowisko, które pozwalają na zdobywanie większej władzy i pieniędzy bez zwracania na siebie zbytniej uwagi. Taki styl działania przypomina świat podziemia, gdzie subtelność i spryt liczą się bardziej niż brutalna siła
Na drugim krańcu spektrum znajduje się podejście zupełnie przeciwne – bandy, które pragną rozgłosu, chwały, dominacji oraz szybkiego i spektakularnego zarobku. „głośny” crime, który ma na celu nie tylko zdobycie cudzego dobytku i pieniędzy, ale także zasianie strachu w społeczeństwie oraz zbudowanie reputacji. Napady na banki, wymuszanie haraczy od właścicieli lokalnych biznesów, ataki na karawany czy kradzieże na popularnych szlakach to dla tych grup codzienność. A wszystko to przede wszystkim dlatego, aby o Was mówiono, pisano w gazetach, czy wystawiano listy gończe za członkami Waszej organizacji. Nic tak przecież nie raduje profesjonalnego rzezimieszka jak pokaźna sumka pod jego wizerunkiem wywieszonym na tablicy „poszukiwani”
Oczywiście między tymi skrajnościami istnieje cały wachlarz możliwości – nie każda banda musi się bezwzględnie trzymać jednej ścieżki. Ważne jest jednak, aby działania organizacji były spójne z ogólną wizją jej funkcjonowania. Liderzy muszą starannie dobierać swoje decyzje, pamiętając, że każda akcja niesie za sobą potencjalne konsekwencje. Niezależnie od tego, czy banda decyduje się na subtelne intrygi, czy spektakularne napady, każda akcja wpływa na to, jak będą postrzegani przez otoczenie, co może zaważyć na przyszłych sojuszach, wrogach czy relacjach z lokalnym szeryfostwem.
System kontrabandy został gruntownie przebudowany, aby zintensyfikować interakcje między organizacjami przestępczymi. Nowa struktura wymusza współpracę lub konfrontację między różnymi bandami, ponieważ do produkcji kontrabandy o wyższej jakości niezbędne są składniki, które można pozyskać tylko od grup o innych specjalizacjach niż Wasza. Oznacza to, że żadna organizacja nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć najlepszych towarów, co stawia przed Wami wyzwanie, które można ugryźć z kilku stron.
Decyzja, jak podejść do tego zadania, należy wyłącznie do Was. Możecie próbować negocjować i zawierać sojusze oparte na współpracy oraz wzajemnej wymianie zasobów. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, abyście zdecydowali się na agresywne podejście do sprawy. Możecie spróbować odebrać składniki siłą, prowadząc do otwartej konfrontacji z innymi grupami crime. Tak jak w przypadku kierunkowania bandy, istnieje cały wachlarz możliwości przy rozwiązywaniu tego problemu. Intrygi, kłamstwa i zdrady w najmniej oczekiwanym momencie to silnik napędowy interakcji i tworzenia nowych wątków.
💰 Supplierzy/Freelancerzy i kontrabanda
Przebudowano całkowicie kontrabandę: od sposobów pozyskiwania, przez ulepszanie kontrabandy do wyższych tierów, po sprzedaż.
Na mapie rozmieszczono ponad 30 stołów z aparaturą do produkcji nielegalnych substancji. Supplierzy/Freelancerzy będą kluczowymi postaciami, dostarczającymi nielegalne towary do organizacji przestępczych, co wprowadzi nową dynamikę rywalizacji i współpracy między bandami.
🏝️ Guarma
Guarma to wyspa poza jurysdykcją prawa, gdzie przestępcy mogą znaleźć schronienie. Żadna banda nie będzie mogła uzyskać wyłącznych praw do wyspy, co uczyni z niej arenę rywalizacji o wpływy.
💊 5. Nowości dla lekarzy
Wprowadzamy bardziej realistyczny system obrażeń, który zwiększy immersję podczas walk. Postacie, które zostaną postrzelone, będą reagować na rany, chwytając się za zranione miejsce, co doda dramatyzmu do starć.
Decentralizacja opieki zdrowotnej
Każde hrabstwo będzie miało własną placówkę medyczną, działającą niezależnie. Wprowadzamy również radę lekarską – każda placówka będzie wybierać swojego przedstawiciela, który wejdzie w skład rady lekarskiej. Taka struktura zapewni większą autonomię lekarzom oraz otworzy nowe możliwości dla graczy chcących rozwijać ten zawód. Kto wie, co może dziać się za zamkniętymi drzwiami gabinetów?
🛠️ 6. Zmiany skryptowe i nowości!
Sezon drugi to także szereg usprawnień technicznych, które ułatwią rozgrywkę i uczynią ją bardziej realistyczną. Zaktualizowane skrypty dodadzą nowe funkcje, które wzbogacą Wasze doświadczenia w Lucky Valley.
🔧 Nowy system ekwipunku:
Postacie mogą teraz nosić tyle, ile udźwigną,
Ekwipunek ma nowy, bardziej intuicyjny wygląd.
👮 Nowy skrypt dla szeryfów:
Nowy MDT (w formie notesu) oferuje:
Przegląd kodeksu karnego w grze
Tworzenie i prowadzenie śledztw z dostępem do schowka na dowody
Kartoteki z możliwością dodania zdjęć i notatek o przestępcach
Akta więzienne osadzonych i uciekinierów
Tworzenie list poszukiwanych osób
Wygodne UI do karania zgodnie z kodeksem karnym
Nowy system badania zwłok: możliwość ekstrakcji pocisków i analizy numerów seryjnych.
System świadków: przypadkowi świadkowie mogą zgłosić przestępstwo, jeśli uda im się uciec!
Nowa tablica z listami gończymi: wybór między „Żywy”, „Żywy lub martwy”, oraz „Zaginiony”.
Zmieniono system grzywien: teraz muszą być opłacone w terminie i w miasteczku, w którym zostały wystawione. 💰
📦 Nowe prace dorywcze:
Dodano nowy skrypt na prace dorywcze (dostawy towarów, ochrona konwoju, transport osób)
Dodano nowy skrypt na nielegalne misje dorywcze (w tym napad na pociąg)
🐎 Nowe stajnie
Zaktualizowano skrypt na stajnie. Dodano nowe UI i poprawiono mechanikę sklepów z końmi i wozami.
🏪 Nowe sklepy wielobranżowe
Dodano nowy skrypt na sklepy wielobranżowe. Gracze będą mogli stać się właścicielami sklepów wielobranżowych.
Dodano ymapę targu na Emerald Ranch gdzie wszystkie firmy będą miały miejsca sprzedażowe (zamiast sprzedawania produktów w miejscu przedsiębiorstwa).
🖐️ Przekazywanie przedmiotów:
Możliwość przekazywania przedmiotów bez wpisywania ID gracza – wystarczy kliknąć na postać lub otworzyć menu wymiany.
🏠 Nowy housing (zostanie dodany po ustabilizowaniu się cen towarów)
Dodano nowy wygląd skryptu na housing
Przypisano więcej domostw do kupienia
Dodano nowe budynki komercyjne do wybudowania przez firmę budowlaną
🏃 Nowy kreator postaci
Kreator postaci został przebudowany.
Dodano nowy wygląd menu tworzenia postaci
🐄 Nowe rancza
Każdy nabywca rancza będzie mógł hodować krowy, kozy, owce, świnie oraz kury i pozyskiwać z nich produkty.
Dodaliśmy całkowicie nowy skrypt, który sprawia, że rancza będą dodatkowym zajęciem i nie będą zastępowały job’a postaci.
🧑🌾 Nowy farming
Dodano nowy skrypt na farming.
Farmerzy będą zbierali większe plony niż osoby bez job’a.
Przebudowano sposób pozyskiwania nasion roślin (bezpośrednio przy sadzeniu).
Zaktualizowano skrypt na zbieranie ziół oraz lokalizacje ziół na serwerze.
🔫 Balans broni:
Postacie mogą nosić tylko jedną broń długą. Shotguny zostały osłabione, co zwiększa taktyczność starć i wydłuża czas walk.
Kropka do celowania nie będzie zmieniała teraz koloru po trafieniu, aby strzelaniny były bardziej realistyczne.
✉️ Nowy system poczty:
Gołębie pocztowe odchodzą w niepamięć – teraz musisz udać się do najbliższej poczty, aby wysłać korespondencję i otworzyć własną skrytkę na listy.
🆔 Nowe dowody osobiste:
Każdy dowód osobisty będzie zawierał fotografię, którą można zrobić IC w studio fotograficznym. Dane, które podamy przy rejestracji zależą od osoby, która się rejestruje.
💃 Nowe animacje
Dodano nowe, bardziej intuicyjne menu animacji.
Dodano ponad 100 nowych animacji (w tym wspólnych).
🚬 Nowy skrypt palenia
Dodano nowy skrypt na palenie papierosów. Dodano możliwość palenia tytoniu z fajki, dedykowanych animacji pod żucie tytoniu. Fajki będą mogły być użyte do palenia takich rzeczy jak tytoń, konopia indyjska, opium itd.
🛠️ Przebudowany crafting oraz metabolizm
Przepisy, craftingi i metabolizm zostały przebudowane, gwarantując unikalność przepisów pomiędzy biznesami oraz tworzenie nowych rodzajów kontrabandy.
🦌 Przebudowany skrypt polowania:
Zoptymalizowano przedmioty pozyskiwane przy polowaniu, tak aby lepiej odzwierciedlały rozmieszczenie zwierząt. Przepisy żywności wykorzystywane przez saloony będą bazowały na regionalnych produktach zwierzęcych.
🚢 Nowy skrypt na łodzie
Dodano nowy skrypt na łodzie, wyeliminowano większość znanych bugów.
Dodano możliwość przepłynięcia na Sisikę łodzią i oskryptowany transport więźniów z Saint Denis.
🛜 Nowe opcje zdania Whitelist
Dodaliśmy autorskiego bota na Discordzie, który po zaznaczeniu reakcji, wyśle prywatną wiadomość o otworzeniu okienka na sprawdzanie Whitelist.
Dodaliśmy możliwość zdania Whitelist w formie pisemnej. Po akceptacji podania pisemnego, Whitelist Checker umówi się ze zdającym na dzień i godzinę, aby przeprowadzić krótką rozmowę potwierdzającą. Sprawdzana będzie jakość mikrofonu, wiek oraz WL-Checker zada kilka pytań sprawdzających rzetelność aplikacji pisemnej. Ta opcja zdawania Whitelisty będzie odpłatna 20zł po akceptacji pisemnej aplikacji, przed głosową weryfikacją.
🚂 Kolej Państwowa
Kolej stała się organizacją państwową. Pieniądze pozyskiwane przez kolej będą wpływały bezpośrednio na konto gubernatury. Kolej będzie służyć przede wszystkim do transportu ludzi oraz przesyłu paczek/towarów. Sprzedawanie nadwyżek towarów będzie działo się epizodycznie, w sytuacji przesycenia któregokolwiek z rynków na serwerze.
📜 7. Zmiany regulaminu
🛠 Ogólne poprawki:
Interpunkcja i stylistyka: Poprawiliśmy wiele przecinków, kropki, spójność zdań, aby regulamin był bardziej przejrzysty i profesjonalny. Dodatkowo zmieniliśmy niektóre zwroty, żeby były bardziej klarowne. 🎯
Ortografia: Skorygowaliśmy błędy ortograficzne, takie jak "conajmniej" na "co najmniej" oraz "bądz" na "bądź".
Numeracja: Zmieniliśmy i uporządkowaliśmy numerację punktów, aby regulamin był spójny i łatwy do nawigacji. 🔢
Zmiany:
§1. Założenia ogólne
Usunięto zapis o systemie rachunków
§2. Bany, apelacje, aplikacje
Zmiana stylistyki i interpunkcji w kilku punktach, aby były bardziej zrozumiałe.
§3. Narracja
Zmiany przykładowych komend narracyjnych
§4. Założenia IC
W punkcie 4.1 zmieniono rok osadzenia fabuły z 1901 na 1898.
Usunieto punkt "4.20. Zabrania się ścinania jednego drzewa w więcej niż dwie osoby."
Dodano punkt 4.19. "W przypadku oderwania kończyny u postaci, odgrywanie poziomu obrażeń należy tylko do gracza, której postać poniosła obrażenia."
Dodano punkt 4.20. "W sytuacji, w której gracz musi odejść od komputera, powinien pozostawić postać w miejscu, gdzie nie będzie rzucać się w oczy i nie będzie przeszkadzać innym graczom w prowadzeniu rozgrywki, lub całkowicie opuścić serwer."
§5. Założenia postaci
Zmieniono punkt 5.10. "Granie postaci chorych psychicznie nie jest zakazane, natomiast odgrywana choroba nie może być pretekstem do naruszania regulaminu serwera."
Dodano szczegółowe wytyczne dotyczące grania skorumpowanymi postaciami (punkt 5.11).
Dodano punkt 5.17. "Zakazuje się odgrywania ciąży."
§6. Akcje hostylne
Ujednolicono punkt 6.9. W sytuacji zainicjowania akcji hostylnej na terenie działalności (oskryptowanej lub nie), limity nie dotyczą strony broniącej się, znajdującej się wyłącznie NA DANYM TERENIE. Zakazuje się dobiegania do akcji z innego miejsca oddalonego od akcji hostylnej, natomiast dozwolone jest poinformowanie Stróża Prawa o zaistniałej sytuacji.
Dodano nowy paragraf "Napady, kradzieże, porwania", do którego przeniesiono związane z nimi podpunkty regulaminu.
§7. Napady, kradzieże, porwania
Podzielono punkt dotyczący rabunku na dwa: "7.1. Obrabowanie gracza musi być podyktowane odpowiednim wątkiem fabularnym, a nie czystą chęcią wzbogacenia się." oraz "7.9. Podczas ucieczki po napadzie skryptowym lub na przedsiębiorstwa graczy, głównym celem napastników jest uniknięcie pochwycenia za wszelką cenę."
Do punktu "Rabunek na graczu powinien nie przekraczać 50% wartości aktualnie posiadanego legalnego ekwipunku." dodano: "Dodatkowo, kontrabanda nie wlicza się do tej puli - można ją odebrać w całości, oprócz wspomnianych 50%." (7.2.a.)
Dodano punkt: 7.3. "Związanie lub skucie innego gracza bez użycia komend narracyjnych jest dozwolone jedynie, gdy zatrzymywana osoba trzyma ręce podniesione do góry."
Dodano punkt: 7.11. "Zerwanie negocjacji musi zostać poprzedzone werbalną interakcją, po której obie strony muszą mieć zapewniony czas na stosowną reakcję."
§8. Organizacje Przestępcze
Do punktu "Do zmiany lidera organizacji może dojść bez zgody administracji na podstawie wątków fabularnych." dodano: "O zmianie lidera należy poinformować Administrację poprzez ticket na Discordzie CRIME." (8.6.)
Zmieniono tygodniowy limit haraczu (8.7.)
Do punktu dotyczącego haraczu dodano punkt "b. Limit haraczu dla konkretnej bandy może zostać zwiększony po akceptacji przez Administrację. Odpowiednio uargumentowany wniosek o zwiększenie limitu należy złożyć poprzez ticket."
§11. Guarma
Dodano punkt 11.6. "Dotarcie na Guarmę możliwe jest tylko za pomocą skryptu odpowiedzialnego za transport na wyspę. Każda inna próba dostania się na tereny Guarmy (np. koniem, balonem) traktowana będzie jako nadużywanie mechaniki gry."
§12. Sisika
Dodano punkt 12.1. "Zakład karny Sisika Penitentiary powinien być zawsze traktowany jako więzienie o zaostrzonym rygorze, do którego postać nie chce trafić."
Dodano punkt 12.2. "Niezależnie od ilości aktualnie przebywających graczy na terenie Sisiki, każdy osadzony i strażnik ma obowiązek zachować immersję odpowiednią dla więzienia o zaostrzonym rygorze."
Dodano punkt 12.3. "Służba więzienna może odegrać z graczem za pomocą komend narracyjnych, że deponuje należące do niego rzeczy na czas pobytu w więzieniu. Przedmioty te mogą zostać użyte przez osadzonego dopiero po odegraniu ze służbą więzienną odbioru depozytu lub po legalnym opuszczeniu zakładu."
Dodano punkt 12.4. "Każdorazowa próba ucieczki z Sisiki musi zostać nagrana lub nadzorowana przez dostępnego Administratora."
Dodano punkt 12.5. "Spontaniczne próby ucieczki bez adekwatnego przygotowania traktowane są jako niski poziom RP i nieposzanowanie życia."
🌟 Podsumowanie
Sezon drugi w Lucky Valley otwiera nową erę. Zwiększamy Waszą kontrolę nad światem IC, rozbudowujemy systemy polityczne, ekonomiczne i prawnicze, a także wprowadzamy nowe mechaniki przestępcze i zdrowotne. Teraz to od Was zależy, jak potoczą się losy hrabstw i mieszkańców Lucky Valley.
Whitelist – Dołącz do naszej Społeczności!
Czekanie na Whitelist-Checkera na kanale Zdaje WL i rozmowa z nim. Można skorzystać z opcji przyspieszonej weryfikacji.
Whitelist pisemna dostępna na stronie LuckyValley Formularz. Po uzupełnieniu formularza, status podania można śledzić online. Weryfikacja pisemna jest odpłatna – koszt wynosi 20 zł po zaakceptowaniu podania, przed rozmową weryfikacyjną.